10 věcí, které by vám v masérském salonu neměly chybět
Když si otevíráte masážní salon, je vám jasné, že v něm bude masérské lehátko. A dál? Některé věci jsou v salonu nezbytné nebo je velmi praktické mít je po ruce. Přesvědčíme vás o tom v článku.
Při otevírání masérského salonu zaměstnávají požadavky byrokracie a hygieny maséra často natolik, že nemá čas přemýšlet do detailů nad vybavením samotného salonu.
Rádi bychom na základě praktických zkušeností jmenovali položky, které vám práci maséra či terapeuta usnadní, případně se bez nich ani neobejdete.
1. Bavlněné plachty
Když klient přijde do salonu na masáž a uvidí pouze lehátko přikryté jednorázovou plachtou, může si připadat jako na vyšetření u lékaře. Lehátko v masérně by mělo zosobňovat komfort a čistotu. Měkká deka, nadýchaná bílá bavlněná plachta a na ní hygienické jednorázové prostěradlo je ideál.
2. Jednorázová prostěradla
Hygienická jednorázová prostěradla jsou vyráběna z příjemného materiálu, na dotek hladkého a hebkého. Samozřejmě, můžete pro každého zákazníka nachystat bavlněnou plachtu a po použití ji vyprat, ale z praktického hlediska jednorázovky rozhodně vyhrávají. Ochrání lehátko a další vybavení před olejem, potem a kožními šupinkami.
3. Jednorázové podhlavníky
Podhlavník a otvor na obličej na lehátku čelí různým nástrahám v podobě potu a make-upu z tváře zákazníků. Tato velmi exponovaná část lehátka si zaslouží extra ochranu. Z hlediska klienta je také příjemnější ležet tváří na jemném jednorázovém podhlavníku než přímo na kožence.
4. Válec
Válec nebo půlválec masérovi nemusí připadat jako nezbytné vybavení, dokud nenarazí na klienta, který si vypodložení nohou při masáži vyžaduje. Každý člověk má totiž trošku jinak tvarovanou pánev a úhlení nohou. Jsou typy klientů, kterým se bez podložení nohou válcem nebo půlválcem leží velmi nepohodlně a v tomto případě si masáž nemohou plně vychutnat.
5. Dezinfekce
O nezbytnosti dezinfekce v zařízeních péče o lidské tělo se nedá vůbec diskutovat. Důležité je zvolit si takový typ dezinfekce, který splňuje nejen požadavky hygieny a tudíž je účinný proti většině patogenů, ale zároveň nepoškodí čalounění lehátka.
Neměli bychom zapomínat ani na dezinfekci na nohy. Navzdory opatrnosti a hygieně hrozí zejména při návštěvě bazénů nebo wellness zařízení plísňová onemocnění. V létě zase často lidé chodí v sandálech a nohy mají zaprášené. I žmolky z ponožek vědí znepříjemnit práci maséra.
6. Neutrální masážní olej
Na první přečtení směšné, že? Vždyť co by to byl za masážní salon, kdyby se v něm nenašel masážní olej? Ale důraz je na slovíčku neutrální.
Chcete pro své klienty to nejlepší a nakoupíte masážní oleje vhodné pro nejrůznější případy - s rozmarýnem pro unavené nohy, s arnikou pro bolavé svaly, s levandulí pro zklidnění mysli… Ale zapomenete při tom na klienty, kterým vůně překážejí nebo mají citlivou pokožku se sklonem k alergické reakci.
Pro tento typ klientů je vhodné mít v nabídce neutrální masážní olej, ať už minerální nebo rostlinný.
7. Osušky a ručníky
Osušek a ručníků různých velikostí není nikdy dost. Někteří klienti jsou takoví zimomřiví, že jim musíte pozakrývat doslova každý centimetr těla.
Pokud máte po ruce vhodný ručník či osušku, vyřešíte většinu problémů s vypodložením a přikrytím klienta, otřením oleje, ochranou spodního prádla, masážního lehátka nebo židle. Ano, jednorázové papírové utěrky jsou praktické. No utírat jimi tělo klienta po masáži není pro klienta samotného velmi relaxační. Pokud neutíráte vysloveně barvící oleje (jako je např. třezalkový), zvolte raději měkký ručník.
8. Papírové utěrky a kapesníčky
Ať už jde o vylitý olej, vodu z difuzéru, pot z čela či vosk ze svíčky, papírové utěrky bleskově zlikvidují stopy po každé nehodě v masérském salonu.
Klientem se často při masáži uvolní i dutiny a potřebují se vysmrkat. Nabídněte jim jemné hygienické papírové kapesníky.
9. Jednorázové oblečení a pantofle
Jednorázové oblečení není zcela nezbytným vybavením masérského salonu, ale mnoho klientů potěší, když nemusí riskovat zamaštění svého spodní prádla. Klienti ne vždy přemýšlejí nad vhodným oblečením na masáž, hlavně v případě, že na proceduru přijedou přímo z práce.
Jednorázové prádlo je dostatečně volné a tím umožňuje masérovi dostat se i ke svalovým partiím, které běžné spodní prádlo často blokuje. Masér může masáž provést důkladněji.
Pro jednodušší hygienu masérské místnosti je vhodné klientům nabídnout přezůvky. Aby klienti nemuseli od vstupních dveří, při kterých se zujou, procházet k lehátku nebo do šatny jen v ponožkách či bosí, mějte pro ně nachystané pohodlné bačkůrky.
10. Vyhřívací podložka
V chladném období není nic příjemnější, než lehnout si na vyhřáté masážní lehátko a svěřit unavené svaly do pečlivých rukou maséra.
Vyhřívací podložka je finančně poměrně nenáročná investice v porovnání s jejím přínosem pro komfort klienta. A přesně pro takové "maličkosti" se klienti rádi k vám vracejí - pro pocit pohody, tepla a péče.
Bonus na závěr
Velmi příjemným doplňkem v masážním salonu je ohřívač olejů. Díky vyměnitelným náhradním lahvím na olej můžete mít připraveno několik masážních olejů nahřátých na příjemnou teplotu.
Nahřátý masážní olej předává své teplo svalstvu okamžitě po nanesení na pokožku, lépe se roztírá a má lepší skluz.
Všechny tyto produkty a samozřejmě ještě mnohem více nakoupíte u nás na velvesa.cz, těšíme se na vaši návštěvu.
Masérka Helena
Děkuji za informace, které mi pomohli ....
VíceMasérka Helena
Děkuji za informace, které mi pomohli ....
Více